۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۶, یکشنبه

کتاب نگارش و روش تحقیق از چاپ برامد

انتشارات مقصودی از آغاز فعالیت نشراتی‌اش نسبت به‌نشر وپخش کتاب‌های علمی ودانشگاهی متعهد است؛ زیرا به این نظر است که پژوهش وتولید دانش اساسِ توسعه وپیشرفت در جامعه است. افغانستان دچار رویدادهای ناگوار سیاسی و اجتماعی بوده که این رویدادهای ناگوار باعث شده است تا هیچ زیرساختی شکل نگیرد و پایه نیابد.
پژوهش، تحقیق وتولید دانش که زیرساخت هرگونه توسعه وپیشرفت به‌شمار می‌رود -اگر در افغانستان به‌صورت نسبی رواج داشته- در نابه‌سامانی‌های سیاسی واجتماعی آسیب دیده، نتوانسته شکل بگیرد؛ بنابراین اهمیت و نقش دانش و تولید دانش در توسعه وپیشرفت جامعه درک نشده و جدی گرفته نشده است.   
بنابه این درک از نقش و اهمیت دانش وتولید دانش همیشه سعی وتلاش انتشارات مقصودی این بوده است تا با نشر وپخش کتاب‌های علمی ودانشگاهی بتواند اگرچه اندک، به رواج وتولید دانش کمک کند تا توانسته باشد سهمی در پایه‌گذاری زیرساختِ توسعه بگیرد؛ این سعی و تلاش درحالی صورت می‌گیرد که از طرف دولت، چنان‌که لازم است برای پژوهش و تولید دانش هزینه و برنامه‌ریزی نمی‌شود؛ این عدم توجه به پژوهش و تولید دانش، طبعا که توسعه و پیشرفت حقیقی و درست را در جامعه به تعویق می‌اندازد.
انتشارات مقصودی در سلسه نشرات علمی خویش، این‌بار کتاب «نگارش و روش تحقیق» نوشته یعقوب یسنا را نشر کرده است. این کتاب قابل استفاده برای همه‌کسانی است که علاقه به نوشتن دارند؛ در ضمن به‌صورت کاربردی برای دانشجویان رشته‌های علوم اجتماعی تدوین شده است که چگونه در نوشتن مقاله‌های علمی از زبان استفاده کنند؛ چگونه نگارش مطلوب و علمی را یاد بگیرند؛ چگونه از روش تحقیق برای سهل‌سازی تحقیق استفاده کنند؛ چگونه طرح تحقیق بنویسند؛ چگونه پایان‌نامه را تدوین کنند؛ و... راهنمایی این‌همه به زبان ساده، علمی، قابل فهم برای همه و کاربردی نوشته و ارایه شده است.
 اگرچه جزوه‌ها و کتاب‌های درباره نگارش و روش تحقیق ارایه شده است اما مهم در نوشتن چنین کتاب‌های، بیشتر شیوه تدوین و چگونگی ارایه آن است که توانسته باشد شیوه نگارش و روش‌های تحقیق را به زبان ساده، علمی و کاربردی مطرح کرده باشد تا مورد استفاده و بهره‌برداری خواننده‌گان قرار بگیرد. این کتاب، از این نگاه، موضوع‌های مطرح در نگارش، تحقیق و روش تحقیق را به‌صورت کاربردی ارایه کرده است؛ بنابراین می‌تواند برای دانشجویان و خواننده‌گان مفید واقع شود. 

سخن ناشر 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر